למבקרים בבלוג שלום וברוכים הבאים!

בבלוג החי והצומח בחולות חולון אני מציגה בפניכם צילומים שביצעתי בחולות במשך כמה שנים ועדיין ממשיכה במלאכה. מטרתי תיעוד, מעקב ולימוד עצמי. המבקש לקבל מידע מדעי יכול לפנות לספרות המקצועית שכן השכלתי אינה בתחום הבוטניקה או הזואולוגיה. תודה לפרופסור אבינעם דנין מהאוניברסיטה העברית, מומחה בינלאומי לבוטניקה, שעזר לי בזיהוי הצמחים. לזיהוי בעלי החיים, בעיקר החרקים, נעזרתי בבלוג המצויין והעשיר של עמיר וינשטיין - חרקים - עולם קטן בגדול, בבלוג המרהיב של עוז ריטנר Israel Insect World וכן במגדיר החרקים בישראל של פנחס אמיתי.

אני מקוה שצילומי יחשפו בפניכם את המגוון העשיר כל כך של חיים בחולות ויתרמו לאהבת ושמירת הטבע.

טיילו בטבע ושמרו עליו!

אילנה לקשטיין
להקדמה



















חפש בבלוג זה

יום שלישי, 12 ביולי 2011

נדלים ורבי-רגליים

סדרות במערכת פרוקי הרגליים

בהיותי ילדה גדלתי בבית מוקף חולות בשכונת רסקו ב'. מדי פעם הייתי נתקלת  בעקרבים, נדלים ומרבי רגליים וזעקות הפחד היו נשמעות בכל השכונה. יצורים אלו התגלו בדרך כלל עם הזזת אבנים כבדות שכן הם חובבי אפלולית וזקוקים ללחות הקרקע. כיום אני עדיין חוששת להיתקל בהם. על פי התמונות שאביא בהמשך ברור שנתקלתי בהם אך גם ברור שנשארתי בחיים.

נדלים

הנדלים הם יצורים טורפים. לכולם גוף ארוך, עשוי פרקים פרקים ובכל פרק זוג רגליים אחד. זוג הרגליים הראשון משמש כשיני ארס.  לנדל מחושים דקים ודי ארוכים.

                                                                         רבנדל ארסי




רבי-רגליים


לעומת הנדלים, רבי הרגליים צמחוניים וכן יש להם שני זוגות רגליים  ארוכות בכל פרק. רק בשלושה הפרקים הקדמיים זוג רגליים אחד קצר בכל פרק.
פגשתי באחד הולך לו לאיטו עם כל הרגליים שלו לאורך השביל בחולות.  בהזדמנות אחרת ראיתי  נדליל התכנס סביב עצמו כמו קפיץ כתגובה אלי.


                                                                       רב-רגל שחור

                                                      רב-רגל שחור שהתכנס סביב עצמו כקפיץ





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה