למבקרים בבלוג שלום וברוכים הבאים!

בבלוג החי והצומח בחולות חולון אני מציגה בפניכם צילומים שביצעתי בחולות במשך כמה שנים ועדיין ממשיכה במלאכה. מטרתי תיעוד, מעקב ולימוד עצמי. המבקש לקבל מידע מדעי יכול לפנות לספרות המקצועית שכן השכלתי אינה בתחום הבוטניקה או הזואולוגיה. תודה לפרופסור אבינעם דנין מהאוניברסיטה העברית, מומחה בינלאומי לבוטניקה, שעזר לי בזיהוי הצמחים. לזיהוי בעלי החיים, בעיקר החרקים, נעזרתי בבלוג המצויין והעשיר של עמיר וינשטיין - חרקים - עולם קטן בגדול, בבלוג המרהיב של עוז ריטנר Israel Insect World וכן במגדיר החרקים בישראל של פנחס אמיתי.

אני מקוה שצילומי יחשפו בפניכם את המגוון העשיר כל כך של חיים בחולות ויתרמו לאהבת ושמירת הטבע.

טיילו בטבע ושמרו עליו!

אילנה לקשטיין
להקדמה



















חפש בבלוג זה

יום שני, 11 ביולי 2011

שפיריות

חרק מסדרת השפיראים




את השפיריות ניתן בדרך כלל לראות ליד מקווי מים. יחד עם זאת אני פוגשת שפיריות, בימי האביב והקיץ, גם בחולות. לכמעט תמיד אינני יכולה שלא לדמיין שהנה הגיעה הפייה הטובה שעפה מסיפור לסיפור.          הכנפיים השקופות משוות לשפירית מראה מאד מיוחד ומקנה לה יופי ועדינות. ראשה גדול ובו  עיניים מאד גדולות, גופה מאורך ולחזה קשורים שני זוגות כנפיים דמויות רשת. קשה מאד לתפוס את השפירית כדי לצלמה כי את הטרף היא תופסת תוך כדי מעוף וכשהיא בעמדת תצפית היא בורחת כשאני מתקרבת.

אני מוכרחה להודות שלא הצלחתי ממש להגדיר את השפיריות שראיתי ואני מתלבטת בין שפירית הארגמן לשפירית אדומה. ההבדל ביניהן לא ממש ברור לי, אולי לפנינו זכר ונקבה של אותו מין שצבעיהם שונים.










                                     
                                                          כנפיים מאד עדינות ושקופות


                                                                שפירית טורפת דבורה

                                    


 

                                     
                                                                         בעמדת תצפית

                                                        הכנפיים מבריקות ומנצנצות בשמש

                                                         






שפיריות שצילמתי במקומות אחרים


                                                              שפירית כחולה בעין-בוקק



                                                           שפירית הדרכים לחוף כנרת

תגובה 1:

  1. וואווו איזה איכות גבוה של תמונה, מדהים!

    השבמחק