למבקרים בבלוג שלום וברוכים הבאים!

בבלוג החי והצומח בחולות חולון אני מציגה בפניכם צילומים שביצעתי בחולות במשך כמה שנים ועדיין ממשיכה במלאכה. מטרתי תיעוד, מעקב ולימוד עצמי. המבקש לקבל מידע מדעי יכול לפנות לספרות המקצועית שכן השכלתי אינה בתחום הבוטניקה או הזואולוגיה. תודה לפרופסור אבינעם דנין מהאוניברסיטה העברית, מומחה בינלאומי לבוטניקה, שעזר לי בזיהוי הצמחים. לזיהוי בעלי החיים, בעיקר החרקים, נעזרתי בבלוג המצויין והעשיר של עמיר וינשטיין - חרקים - עולם קטן בגדול, בבלוג המרהיב של עוז ריטנר Israel Insect World וכן במגדיר החרקים בישראל של פנחס אמיתי.

אני מקוה שצילומי יחשפו בפניכם את המגוון העשיר כל כך של חיים בחולות ויתרמו לאהבת ושמירת הטבע.

טיילו בטבע ושמרו עליו!

אילנה לקשטיין
להקדמה



















חפש בבלוג זה

יום רביעי, 1 ביוני 2011

נחושתנית הקוצים


חרקים - חיפושיות - נחושתנית הקוצים


חיפושית פרחים ממשפחת הזיבליתיים, נמנית עם חיפושיות הפרחים - פרחיות

באחד מימי חודש מאי האחרון לקחתי את שתי נכדותי, נעה ונועה, ל"סיבוב" בחולות אשר מול ביתי. מצויידת במצלמתי, שאבתי ביטחון מנוכחות הבנות והעזתי להעמיק יותר אל מרחב החולות, דבר שאינני מעיזה לעשות בהיותי בגפי. נו, עכשיו שתי נכדותי הגיבורות, בנות השבע ושמונה נסכו בי תחושת מוגנות. הבנות, שלא הסתכלו עלי כלל,  העדיפו לאסוף חלזונות ולאחר הרטבתן נהנו לראות כיצד  דרחולי השיח יוצאים מביתם ונעים על החול. הושבתי אותן במקום בטוח ומוצל, ליד מקבץ של צמחי שומרר בואסייה, ביודעי שהשומרר לא יכזיב ואמצא עליו חרקים רבים. אך לא שיערתי באיזו חיפושית יפהפיה אפגוש! על אחד מצמחי השומרר ישבה לה וסעדה חיפושית גדולה בצבע ירוק מתכתי ומבריק! היות ואת נחושתנית הקוצים ראיתי רק במגדירים התרגשתי מאד מהעובדה שנפלה לידי הזדמנות לצלמה ולקול קריאותי הנרגשות אצו הנועות לחזות ביצור.


                                            הצבע הירוק הבובק בלט כל כך על רקע צהוב השומרר

                                                          


                                                                 צוללת אל תוך הפרח


                                                                         מבט מאחור

נחושתנית הקוצים מעדיפה פעמים רבות צמחים קוצניים כגון דרדר וקיפודן ומכאן נגזר שמה. הברק המתכתי של צבעה היקנה לה את השם נחושתנית. הנחושתנית שפגשתי די גדולה, כ- 2.5  ס"מ אורכה. גבה שטוח וניכרים בו הכנפיים. כל כך לא מתאים ליפהפיה הזו להשתייך למשפחה של זבלנים!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה