למבקרים בבלוג שלום וברוכים הבאים!

בבלוג החי והצומח בחולות חולון אני מציגה בפניכם צילומים שביצעתי בחולות במשך כמה שנים ועדיין ממשיכה במלאכה. מטרתי תיעוד, מעקב ולימוד עצמי. המבקש לקבל מידע מדעי יכול לפנות לספרות המקצועית שכן השכלתי אינה בתחום הבוטניקה או הזואולוגיה. תודה לפרופסור אבינעם דנין מהאוניברסיטה העברית, מומחה בינלאומי לבוטניקה, שעזר לי בזיהוי הצמחים. לזיהוי בעלי החיים, בעיקר החרקים, נעזרתי בבלוג המצויין והעשיר של עמיר וינשטיין - חרקים - עולם קטן בגדול, בבלוג המרהיב של עוז ריטנר Israel Insect World וכן במגדיר החרקים בישראל של פנחס אמיתי.

אני מקוה שצילומי יחשפו בפניכם את המגוון העשיר כל כך של חיים בחולות ויתרמו לאהבת ושמירת הטבע.

טיילו בטבע ושמרו עליו!

אילנה לקשטיין
להקדמה



















חפש בבלוג זה

יום שלישי, 21 ביוני 2011

גרביל החולות

יונק מכרסם ממשפחת העכבריים.

על פי כמות העקבות בחול קיימת נוכחות רבה של גרבילים בחולות. כמו כן מחילות רבות מעידות אף הן על קיומם. בכל התקופה שאני מצלמת בשטחי החולות ראיתי רק פעם אחת את היצור החמוד הזה. הוא פעיל בעיקר בערב ובלילה, שעות בהן אני נמנעת מלבקר בחולות. אולי בהמשך אצטייד בציוד לצילום לילי ואתגבר על פחדי מנחשים שפעילים רק בלילה.




צבעו של הגרביל כצבע החול, משמש לו הסוואה. גופו מכוסה פרווה קצרה.  שיער בין אצבעות רגליו האחוריות מונע ממנו לשקוע בחול. רגליו האחוריות גדולות מרגליו הקדמיות, דבר העוזר לו לנוע ולקפץ
בחול                                      

                                               עקבות גרביל. ממש ניתן להבחין באצבעותיו החמודות

                                    
                                                     עקבות גרביל שנפגש בצומת עם חיפושית

עקבות הגרבילים מרתקים אותי תמיד ויש לי יחס של חיבה אליהם, משום מה. אני תמיד מנסה לדמיין את פעילותם הלילית ורואה בעיני רוחי נשפים וחגיגות.




בטוח היה כאן כינוס חשוב של גרבילים

                                             פעמים רבות מכין לו הגרביל פתח מילוט מין המחילה

4 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תודה רבה לך ! עזרת לי בשיעורים !
    שמרתי את האתר שלך כי אני מאוד אוהבת חיות ! תמשיכי לעדכן !

    השבמחק
  3. הצילומים שלך עזרו לי לזהות את העקבות המסתוריים האלה שראיתי דווקא בגבעות מודיעין. תודה!

    השבמחק